Humus

    Do smaku humusu trzeba się przyzwyczaić, nie jest to jednak bardzo trudne:) Dla mnie wersja z oryginalnego przepisu jest zbyt łagodna, dlatego przepis zmodyfikowałam tak, aby smak był bardziej wyrazisty i charakterny, dzięki czemu otrzymałam wspaniałą pastę, która doskonale gra rolę zarówno dipu do przekąsek, jak i pasty kanapkowej.
IMG_5542
Humus nie jest zbyt dietetyczny, ale za to bardzo zdrowy i na pewno jedzenie go w umiarkowanych ilościach nikomu nie zaszkodzi;)
     Dla tych, którzy chcieliby spróbować wariantu łagodniejszego w nawiasach będą oryginalne składniki, które kiedyś zaczerpnęłam z internetu, ale niestety nie pamiętam strony oryginalnej…
Potrzebujemy:
1 szklanka ciecierzycy
1/3 szklanki sezamu
1 Łyżka thaini – następnym razem opiszę, jak można go samodzielnie przygotować (w oryginale oliwa)
3 „ząbki” pomelo (w oryginale 0,5 soku z limonki)
3 ząbki czosnku
1 mała cebula (w oryginale brak)
1 łyżeczka masła (do smażenia cebuli i czosnku)
1 Łyżka kminu rzymskiego (w oryginale brak)
sól
pieprz
1. Ciecierzycę zalewamy wodą dzień wcześniej i odstawiamy na minimum 12 godzin, aby się namoczyła.
Namoczoną ciecierzycę solimy i gotujemy ok 20 min. Ja gotuję „na oko” sprawdzając, czy jest wystarczająco miękka. Po ugotowaniu odcedzamy, ale wodę z gotowania zostawiamy. Przyda się, kiedy będziemy blenderować składniki.
2. Cebulę kroimy w kostkę i razem z czosnkiem, solimy i dusimy do miękkości na patelni.
3. Po usmażeniu dorzucamy cebulę z czosnkiem oraz pozostałe składniki do ciecierzycy i blenderujemy, dolewając po trochu odlanej wody. Ja najczęściej dodaję całą, jaka zostaje mi z gotowania, zależy to jednak od tego, jaką gęstość chcemy uzyskać.
Hummus podajemy również polany thaini, przepis tu: klik
Pozostaje mi życzyć smacznego! 🙂
IMG_5542
Skomentuj

