Kotlety z selera z serem żółtym

Przepis ten zaczerpnęłam z kuchni mojej mamy, która martwiąc się co też będę jeść, kiedy do niej przyjeżdżam (skoro nie jem mięsa), wymyśla czasem ciekawe potrawy 🙂 Nie wiem niestety czym Ona się inspirowała… Niektórym taka ilość selera może się nie kojarzyć najlepiej, dlatego spieszę z zapewnieniem, że kotleciki są przepyszne i nie muszę dodawać, że nie tak kaloryczne jak bywają kotlety zazwyczaj 🙂

IMG_4252

Potrzebujemy:

Seler

Ser (może być np. żółty, choć polecam kozi 🙂 jestem jego wielką fanką) w plastrach

1 jajko

Odrobinę mleka

Sól

Pieprz

…lub inne przyprawy, które chcemy dodać do panierki:)

1. Korzeń selera obieramy i kroimy w grube plastry (ok. 1 cm – 1,5 cm), najlepiej tak, aby wyszła nam ich parzysta liczba

2. Plastry wrzucamy do gotującej się, osolonej wody na ok 15 min (aż zmiękną), po czym odcedzamy

3. Jajko, mleko i przyprawy wrzucamy do miseczki i roztrzepujemy

4. Bierzemy po dwa plastry selera i przekładamy je jak kanapkę serem (lub tym co podpowie nam wyobraźnia i gusta smakowe – mamy tu olbrzymie pole do popisu dla kulinarnej wyobraźni 😉 ). Tak przygotowane kotlety obtaczamy w jajku, a następnie w bułce tartej, po czym smażymy.

Przepis banalnie prosty:) Ja podałam kotleciki z soczewicą, która u mnie w domu obecnie (obok kminku) robi furorę oraz z fasolką szparagową… Palce lizać 🙂

Obrazek

4 responses to “Kotlety z selera z serem żółtym

  1. 🙂 Kotleciki wyszły bardzo dobre, tylko następnym razem selera troszkę dłużej potrzymam w gotującej wodzie, bo ten był dla mnie deczko za twardy. Selerowe krążki przełożyłam mozzarellą, a jajo dodatkowo doprawiłam czerwoną papryką. Do tego leniwe + mieszanka sałat z jogurtowym dressingiem (od Aldi 😀 )

    obiado wegetariano 😛

    • Dziękuję za uwagę 🙂 Ja gotuję je trochę na oko – aż dają się łatwo przekłuć widelcem, ale w takim razie wydłużę czas gotowania w przepisie 🙂 Cieszę się, że smakowały :))

Skomentuj

