Pascha wielkanocna

Wielkanoc już blisko, więc może by tak jakieś tematyczne danie:) ? Za żurkiem nigdy nie przepadałam, za to z przyjemnością wspominam smak paschy, na której zrobienie namówiłam kiedyś mamę… Muszę przyznać, że moja wyszła przesmaczna(na szczęście zrobiłam symboliczną jej ilość, akurat na dwie osoby – w przeciwnym wypadku z pewnością leżałabym z bolącym brzuchem 😛 ), choć następnym razem użyję np. skórki z cytryny lub mięty, zamiast aromatu rumowego, ponieważ ten zdominował smak… Tak, czy inaczej pascha to rozkosz dla podniebienia, a jej przygotowanie zajmie Wam 15 min ^__^

IMG_5886

Potrzebujemy:

200 g serka chudego

15 g masła

2 żółtka (jaja oczywiście z chowu wolnowybiegowego)

1/3 szkl. cukru pudru

1 opakowanie cukru waniliowego

2 Łyżki mleka

Garstka kandyzowanej papai

Garstka bakaliowej mieszanki studenckiej (rodzynki, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, migdały)

2 krople olejku rumowego

1. Masło delikatnie roztapiamy (musi być letnie) i dolewamy mleko.

2. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i cukrem waniliowym, tak aby zrobiły się puszyste.

3. Ciągle ucierając dodajemy masło z mlekiem, olejek rumowy oraz ser. Ja do tego celu używałam blendera.

4, Do gotowej masy dodajemy bakalie i mieszamy łyżką.

5. Na sitko lub inne naczynie z otworkami wykładamy podwójnie złożoną gazę i na to wykładamy masę. dociskamy talerzykiem i odstawiamy do lodówki na min. 10 godzin.

Paschę dekorowałam posiekaną miętą i kandyzowanymi skórkami cytrusów.

IMG_5893

IMG_5899

Przepis bierze udział w akcji:

Skomentuj

