Pasta z czerwonej soczewicy, która była kotletem

Nie lubię wyrzucać jedzenia. Przysięgam jednak, że często jestem o włos od takich myśli, zwłaszcza, kiedy eksperymentuję. Na szczęście, jednak, zazwyczaj wystarczy dać wynikom tych eksperymentów drugą szansę. Ta pasta miała ich trzy. A może nawet cztery. Soczewica z siemieniem lnianym miała być pastą. Wyszła mdła. Doprawiłam kurkumą, solą i pieprzem – nadal mdła i za rzadka. Odstawiłam do lodówki – dałam sobie czas na przemyślenie wszystkiego i ochłonięcie po porażce… Następnego dnia wymyśliłam, że zrobię z niej kotlety – usmażyłam cebulkę, dodałam do soczewicy i dawaj, na patelnię! Masa jednak, ku mojej rozpaczy, na tłuszczu zaczęła się rozpadać. W desperacji odlałam tłuszcz, wrzuciłam jedno jajko, które szybciutko się ścięło i dodałam do reszty masy. Całość zblenderowałam i tak oto powstała nieplanowana pasta z soczewicy 🙂 Brzmi może niezachwycająco, ale efekt – rewelacyny! 🙂 Można również użyć jako purée – zamiast ziemniaków 🙂

IMG_5987

Podaję ostateczną wersję przepisu 🙂

Potrzebujemy:

4/5 szkl. soczewicy czerwonej

1/5 szkl. siemienia lnianego

0,5 dużej cebuli lub jedna mała

1 jajko (oczywiście z chowu wolnowybiegowego)

1 łyżeczka suszonych warzyw bulionowych (ja użyłam domowej roboty, coś jak Mrs Dash – wygląda tak klik, jeśli ktoś nie posiada można nabyć suszone warzywa w markecie i je zblenderować)

1 łyżeczka kminku

 0,5 łyżeczki kolendry

kurkuma

sól

pieprz

odrobina tłuszczu do smażenia cebuli

1. Soczewicę z siemieniem lnianym zalewamy wodą i gotujemy, aż soczewica będzie miękka, po czym odcedzamy.

2. Cebulę kroimy w kostkę, solimy do smaku, dodajemy suszone warzywa i dusimy pod przykryciem. Kiedy cebula będzie miękka, dodajemy jajko i czekamy, aż całkowicie się zetnie (oczywiście mieszając 😉 )

3. Wrzucamy cebulę i soczewicę do jednego naczynia. Doprawiamy solą, pieprzem, kurkumą, kminkiem i kolendrą, po czym wszystko razem dokładnie blenderujemy.

4. Smarujemy kanapkę i zjadamy ze smakiem 😉

IMG_5989

Skomentuj

