Burgery z buraczków

Na te buraczane cuda miałam ochotę już od dawna, ciągle jednak brak było czasu/okazji do ich zrobienia. Okazja pojawiła się razem z ochotą na hamburgery i tak zabrałam się do dzieła! Przy okazji okazało się, że nie mam ani cebuli, ani bułki tartej… Nie zraziło mnie to ani trochę, zajrzałam do lodówki, do szafki, pomyślałam, co by mogło się nadać i tak w roli cebuli wystąpił seler naciowy, a zamiast bułki tartej użyłam płatków kukurydzianych 🙂 Efekt? REWELACYJNE, krwiste 😉 , nie rozpadają się, po prostu pyszne! 🙂 I nawet to, że troszkę mi się przypaliły nie przyniosło im smakowej ujmy 😉 Są naprawdę świetne i z czystym sumieniem mogę je polecić każdemu 🙂

IMG_6193

Potrzebujemy: (mnie wyszło z tej porcji 7 burgerów)

1 szkl. buraczków marynowanych (takich na słodko, nie octowych) lub świeżych, ugotowanych i startych
3 jajka (tylko od szczęśliwej kurki wolnowybiegowej 😉 )
0,5 szkl. otrębów pszennych
0,5 szkl. płatków kukurydzianych
2 płaskie Łyżki mąki ziemniaczanej
0,5 szkl. sezamu
3 liście selera naciowego
2 ząbki czosnku
garść posiekanej natki pietruszki
garść posiekanej natki koperku
1 czubata Łyżka suszonych warzyw bulionowych
1 Łyżka majeranku
sól, pieprz
tłuszcz do podsmażenia selera i do smażenia kotletów

1. Seler siekamy razem z czosnkiem, dorzucamy warzywa bulionowe i podsmażamy krótko.

2. Na rozgrzanej suchej patelni zarumieniamy sezam.

3. Buraczki odsączamy z wody, dodajemy seler z czosnkiem, sezam i pozostałe składniki. Formujemy kulki, rozpłaszczamy i smażymy na rozgrzanym tłuszczu.

4. Odsączamy na papierowym ręczniku.

IMG_6186

Jeden burger zawiera:

168 kcal, 8 g białka, 11 g tłuszczu, 23 g węglowodanów

IMG_6191

Ten przepis bierze udział w akcji:

3 responses to “Burgery z buraczków

  1. Pingback: Beetburgery, czyli wegetariański hamburger | eGroszek·

Skomentuj

