Ryż na mleku z morelami

Wstałam dziś wcześnie, aby pobiegać:) Lubię biegać, kiedy nic mnie nie goni, nic nade mną nie wisi… A powietrze tego ranka tak cudownie pachniało wiosną…^___^ Po powrocie okazało się, że D. jeszcze śni, więc postanowiłam zabrać się za śniadanie. Najbardziej na śniadania lubię kanapki, jednak dziś nadszedł czas na ryż na mleku:) Długo się do niego zabierałam, bo zazwyczaj nie mogę oprzeć się wrażeniu, że po słodkim posiłku zaraz będę znów głodna. Wrażenie okazało się mylne, bo posiłek ten jest bardzo sycący, pyszny, a jego wykonanie naprawdę nie zajmuje wiele czasu 🙂

IMG_6198

Potrzebujemy: (na 2 porcje)

600 ml mleka

100 g ryżu

1/3 szklanki otrębów

3 morele (ja użyłam z puszki – wypłukałam w wodzie i odcedziłam)

1 opakowanie cukru waniliowego

szczypta soli

1. Ryż, mleko, cukier i sól wrzucamy do garnka i gotujemy stale mieszając, aż do napęcznienia ryżu (ma być miękki;) ). Mikstura wówczas bardzo zgęstnieje.

2. Dodajemy 2 pokrojone w kostkę morele, mieszamy, wykładamy do miseczek. Przyozdabiamy z wierzchu ostatnią pokrojoną również w kostkę morelą.

IMG_6204

9 responses to “Ryż na mleku z morelami

    • Dziękuję Dario! :)) U Ciebie też same wspaniałości! ale po owsiance na mleku sojowym z jabłkiem i masłem orzechowym musiałam czym prędzej uciekać, bo znów zaczęła mi ślinka cieknąć ;D PS. Zazdraszczam pogody u ciebie…!

Skomentuj

