Mleko ryżowe

Z przyjemnością stwierdzam, że mleko ryżowe przeszło test kawy:) W przeciwieństwie do sojowego nie ścięło się wlane do wrzątku, całkiem przyjemnie zabiela. Kawa ma delikatny ryżowy posmak, (jednak o wiele bardziej neutralny, niż przy mleku kokosowym) ale mnie to absolutnie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie – bardzo smakuje 🙂 Jak mi się wydaje, kluczem do polubienia mlek roślinnych jest uświadomienie sobie, że to nie jest i nigdy nie będzie mleko krowie. Jest inne, ale to nie oznacza, że niedobre 🙂 Tak, czy inaczej ryżowe – jak do tej pory mój faworyt, a na jego korzyść przemawia dodatkowo prostota i szybkość wykonania. Zachęcam do wypróbowania choć raz 🙂

IMG_6260

Potrzebujemy:

100 g ryżu (obojętnie jakiego – ja użyłam jaśminowego)

5 szkl. wrzącej wody

woda do gotowania ryżu

odrobina soli

1. Ryż gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Odcedzamy, blenderujemy na gładką masę. Dolewamy szklankę wrzątku (ja z garnka, w którym gotowała się woda wybierałam ją chochlą), blenderujemy. Dolewamy resztę wody i ostatni raz mieszamy blenderem.

Można odcedzić przez gęste sito, lub gazę, ażeby wyklarować mleko (ja tego nie robiłam).

Osobiście polecam wypróbować napój w wersji naturalnej, nie słodzonej – mnie taka bardzo posmakowała – jeśli jednak to za duże wyzwanie, jak na początek, można dosłodzić.

IMG_6248

One response to “Mleko ryżowe

  1. Pingback: Ptasie mleczko wegańskie na mleku ryżowym | eGroszek·

Skomentuj

