„Mleko” orkiszowe

Piszę w cudzysłowie, bo nie wiem jak TO nazwać. Miało być mleko, ale wyszła masa o konsystencji budyniu. Myślę, że może być to świetna baza właśnie do budyni wegańskich. Część wykorzystałam już do sosu musztardowo – paprykowego (przepis: klik), ale jutro lub pojutrze spróbuję zrobić budyń 🙂

IMG_6408

Oto czego użyłam:

1 szkl. ziaren orkiszu, moczonych przez noc
5 szkl. wrzątku

1. Namoczone, odcedzone ziarno zalałam 1 szkl. wrzątku, zblenderowałam i zalałam pozostałymi 4 szkl. wrzącej wody.

2. Całość gotowałam przez chwilę. Odcedzałam przez sito.

IMG_6410

Przepis dołączam do akcji:

2 responses to “„Mleko” orkiszowe

  1. Pingback: Sos wegański musztardowo – paprykowy | eGroszek·

  2. Pingback: Wegański budyń czekoladowy z orkiszu | eGroszek·

Skomentuj

