Sos wegański musztardowo – paprykowy

D. do dzisiejszego obiadu wymarzył sobie sos pieczeniowy – z torebki – na co rzekłam: „ja zrobię taki nie z torebki!”.”Z czego?” – zapytał D… Kiedy mu powiedziałam, że z niedoszłego orkiszowego mleka, zobaczyłam w jego oczach przerażenie… Powiedziałam: „zaufaj mi!” – „ufam Ci…” odrzekł cicho… a potem zjadł ze smakiem 😉

Sosem polano pyzy i burgery z soczewicy:)

IMG_6344

Potrzebujemy:

1,5 szkl. „mleka” orkiszowego (przepis tu: klik)
0,5 szkl. wody
1,5 Łyżki musztardy
2 Łyżki papryki słodkiej w proszku
2 listki lubczyku
2 Łyżki posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka kolendry
1 łyżeczka suszonych warzyw bulionowych
5 kulek ziela angielskiego
2 listki laurowe
1 ząbek czosnku
kurkuma
sól, pieprz

1. Wszystkie składniki wrzucamy do garnka i gotujemy ok. 15 min

IMG_6353

Przepis dołączam do akcji:

One response to “Sos wegański musztardowo – paprykowy

  1. Pingback: “Mleko” orkiszowe | eGroszek·

Skomentuj

