Smażony ser feta, zielenina i pieczone pieczywko ^__^

Wspomnienie po Macedonii, która kulinarnie jawi mi się jako ojczyzna omletów, białego pieczywa w ogromnych rozmiarach, mini kaw tureckich i… serów. Serów kozich i owczych. Po milionie omletów z ogromnymi pajdami białego pieczywa, które tam zjadłam (pierwszy jeszcze mi smakował, ale chyba tylko dlatego, że byłam wygłodniała :P) tego typu sałatka z dużym kawałem prawdziwej, grilowanej fety była dla mnie darem niebios! 😀 Danie obrzydliwie wręcz proste w wykonaniu, a smak niewspółmiernie rewelacyjny! Pełen mnóstwa różnych, indywidualnych i intensywnych smaków!

IMG_6714

Potrzebujemy: (na 2 porcje)

200 g sera feta
2 garście rukoli
4-5 liści sałaty lodowej (liście „potargać”)
pół szkl. kukurydzy z puszki
pół szkl. groszku z puszki
1/4 szkl. słonecznika i pistacji podprażonych na suchej patelni
kilka listków świeżej, posiekanej bazylii
kilka listków świeżego posiekanego estragonu
pół pokrojonego w kostkę pomidora
oliwa z oliwek
sól

Dodatki:

2 bułki pszenne, przekrojone na pół i posmarowane masłem lub oliwą z oliwek
Sos czosnkowy (jogurt grecki, 2 ząbki czosnku, odrobina posiekanego koperku i pietruszki, sól pieprz)

1. Ser feta dzielimy na pół i grillujemy. Sposób dowolny: grill, patelnia do grillowania lub jak ja w piekarniku. Na kratkę do grillowania położyłam folię aluminiową (ser podczas grillowania trochę się rozpada), na to ser i na ok. 220 stopni C całość wylądowała w piekarniku. Oczywiście na trybie grillowania;) ser piekł się, aż do zarumienienia. Pod koniec pieczenia, na ok. 5 min w piekarniku wylądowały też bułeczki.

2. W czasie, kiedy ser „dochodził” przygotowałam sałatkę ze wszystkich podanych wyżej składników. Kopcem nałożyłam na talerze, a na to, na koniec, ugrillowany już ser:) Ot cała filozofia:) Podano z pieczywkiem i sosem czosnkowym.

IMG_6712

 

IMG_6717

Skomentuj

