Majonez wegański / pasta makaronowa a’la majonez

Genialny jako smarowidło, majonez, czy pasta do zapiekania! Ja dodaję niewiele oleju, ale po domieszniu większej ilości (do pół szklanki) konsystencja zmieni się na bardziej majonezową. Moja jest dość gęsta, ale nie widzę potrzeby dawania więcej:) Dzisiaj wpadłam na pomysł, żeby wykorzystać go jako zamiennik sera na pizzy! Mam wrażenie, że będzie pasować idealnie.  Jak tylko wypróbuję, podzielę się wrażeniami:)

Potrzebujemy:

1 szklankę ciepłego, ugotowanego makaronu
1 szklankę mleka roślinnego (ja dałam sojowe)
0,5 łyżeczki soli
szczypta pieprzu
0,5 ząbka czosnku
2-3 Łyżki oleju
2 Łyżki soku z cytryny

1. Do ugotowanego makaronu dajemy mleko, sól, pieprz, czosnek i dokładnie blendujemy na gładką masę. Odstawiamy na chwilkę.

2. Znów blendujemy powoli dodając olej. Na koniec nadal blendując dajemy sok z cytryny. I gotowe 🙂 !

Przygotowany majonez u mnie w lodówce przeleżał 5 dni i nie zepsuł się, więc nie wiem jaka jest jego ostateczna wytrzymałość 🙂

One response to “Majonez wegański / pasta makaronowa a’la majonez

  1. Pingback: Pasztet zbożowy z okary i orkiszu | eGroszek·

Skomentuj

