Pasztet zbożowy z okary i orkiszu

Po przygotowaniu mleka sojowego znów została mi spora porcja okary, z której i tym razem postanowiłam przyrządzić pasztet (po miesiącu jedzenia owoców i braku soli marzyłam o czymś „niezdrowym” :P). Przy okazji znalazłam szperania w odmętach internetu znalazłam również przepis na sernik z okary, który z pewnością uczynię niebawem – wygląda kusząco! Natomiast sam pasztet zjedliśmy z kanapkami, a najbardziej smakował przełożony i zapieczony z pastą makaronową a’la majonez! Pyszota! Przepis na majonez tu: Majonez.

Pomysł na pasztet zaczerpnęłam ze strony puszka.pl

Pasztet z okary i orkiszu

Pasztet z okary i orkiszu

Potrzebujemy:

1 szkl. ziarna zboża (w tym wypadku orkisz)
1/4 szkl. kaszy manny
okara (około 3 szklanek)
4 szklanki wody
duża garść posiekanej pietruszki
1 opakowanie słodkiej papryki w proszku
3 Łyżki suszonych warzyw bulionowych
1 Łyżka mąki pszennej razowej
1 Łyżka mąki ziemniaczanej
1 Łyżka mielonego siemienia lnianego
sól, pieprz

1. Ziarno i kaszę zalewamy wodą i gotujemy we wrzątku około 1/5 h. Po tym czasie zestawiamy z ognia, przykrywamy pokrywką i odstawiamy na ok. pół godziny.

2. Do ziarna dodajemy okarę, pozostałe składniki i przyprawy. Masę dokładnie mieszamy.

3. Przekładamy do keksówki wyłożonej folią aluminiową i pieczemy 1 h w piekarniku nagrzanym do 250 stopni C.

IMG_7044

U góry pasztet przekładany pastą makaronową a’la majonez i zapieczony…pyszota 🙂 Do tego pieczone ziemniaki i sałata lodowa z natką pietruszki i bazylią 🙂

IMG_7040

Skomentuj

