Wegetariański filet rybny (z selera i nori)

„Jestem wege, ale ryby jem”, „Ryba to nie mięso”, „A ryby jesz?”- spotykam się czasem z takimi stwierdzeniami i pytaniami.Zaskakuje mnie to zawsze o tyle, że nie wiem skąd wziął się pomysł, żeby ryb nie zaliczać do istot żywych… ? Mamy wszakże królestwo bakterii, protistów, grzybów, roślin oraz zwierząt. Chyba nikt nie ma w związku z tym (a przynajmniej mieć nie powinien) wątpliwości z tym, do którego przyporządkować ryby właśnie… Tyle dygresji – za rybami nie tęskniłam specjalnie, nigdy za nimi jakoś wyjątkowo nie przepadałam. A jednak, kiedy w menu Najadaczy Wegan zobaczyłam sRybę, zapragnęłam jej od razu! 🙂 A dziś postanowiłam wykonać. Efekt? Konsystencja filetu, krucha panierka i intensywny rybny aromat! Po prostu pycha! Do tego wykonanie banalnie proste, więc w sam raz coś dla mnie 😀 A z czym filety podać? Z ziemniakami i surówką z kapusty kiszonej oczywiście! 😀

IMG_8579

Potrzebujemy:

1 duży seler
3,4 płatki sprasowanych nori
3 jaja (od kurki, która chadza, gdzie chce;) )
odrobina mleka sojowego
suszone warzywa bulionowe
bułka tarta
sól, pieprz, papryka suszona

1. Seler obieramy, kroimy na plastry ok. 1 cm, gotujemy w osolonej wodzie na średnio miękko (al dente 😉 ).
2. Kiedy seler się obgotowuje do jajek dodajemy mleko, paprykę, sól, pieprz, warzywa suszone i roztrzepujemy.
3. Do bułki tartej dodajemy paprykę i mieszamy.
4. Każdy płatek nori dzielimy na dwie części.
5. Obgotowany seler owijamy płatkiem nori i panierujemy, a na koniec smażymy na rozgrzanym tłuszczu do zrumienienia i gotowe 😀

IMG_8574 IMG_8578

Skomentuj

